مقالات کشورهای مختلف

ویزای تحصیلی f1

برای تحصیل در آمریکا کشور پرقدرت جهان دریافت ویزا از سخت‌ترین مراحل اپلای می‌باشد از این رو چندین نوع ویزا برای مهاجران تحصیلی به آمریکا در دسترس است یکی از راحت‌ترین ویزاهای تحصیلی برای ورود به کشور آمریکا ویزای f1 است در این مقاله قرار است تا با این ویزا و شرایط اخذ آن جهت مهاجرت تحصیلی به آمریکا آشنا شویم.

 آشنایی با ویزای f1

از پرطرفدارترین و پرمتقاضی‌ترین روش‌های مهاجرت مهاجرت از طریق تحصیل است کشور آمریکا نسبت به شرایط هر فرد ویزاهای مختلفی را صادر می‌کند هر ویزا با حروف اختصاری شناخته می‌شود به طور مثال ویزای تحصیلی M , J و F از جمله ویزاهای آمریکا هستند. که هر کدام به اختصار و به ترتیب : M ویزای تحصیلی برای موسسات فنی و حرفه‌ای و موسسات غیر آکادمیک  و  J ویزای تحصیلی برای فرصت‌های مطالعاتی و F که مبحث اصلی ما است جهت تحصیل در دانشگاه ،کالج، مدارس و موسسات تحصیلی برای تمامی مقاطع می‌باشد. هنگامی که در کنار f عددی قرار گیرد نوع ویزای تحصیلی تغییر می‌کند به گونه‌ای که ویزای تحصیلی f1 برای متقاضی تحصیل در آمریکا برای مدت طولانی و بیشتر از ۶ ماه و بسته به مدت تحصیلی متقاضی صادر می‌شود در حالی که ویزای تحصیلی f2 به عنوان ویزای همراه آمریکا و برای همراهان و خانواده متقاضی تحصیل در آمریکا صادر می‌شود.

 

 چگونگی دریافت ویزای f1

اخذ این ویزا نیازمند قوانین خاصی است متقاضی تحصیل در آمریکا باید در کشورهای خارج از آمریکا اقامت داشته باشد و انگیزه و هدف خود را تنها تحصیل در آمریکا معرفی کرده و آن را ثابت نماید.

 شرایط اخذ یا دریافت ویزای f1

برای مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا و اخذ ویزا لازم است تا شرایط لازم را داشته باشید و مدارک خواسته شده را فراهم نمایید

▪︎اولین شرط درخواست ویزا تاییدیه و قبولی دانشگاهی در این کشور و داشتن نامه پذیرش از آن است

▪︎شرط دوم و مهم جهت مهاجرت و درخواست ویزا داشتن تمکن مالی است باید ثابت کنید که توانایی اداره زندگی در این کشور را دارید میزان دقیق مبلغ تمکن بستگی به دانشگاهی که در آن پذیرش گرفته‌اید و محل آن دارد

▪︎قبولی در مصاحبه سفارت مبنی بر اینکه در کشور مبدا شغل ،حساب بانکی یا وابستگی خانوادگی داشته باشید

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی f1

بعد از اینکه شرایط لازم را برای داشتن ویزای تحصیلی آمریکا داشتید مدارک زیر را تهیه و به سفارت تحویل می‌دهید

▪︎مدارک تحصیلی سابق به همراه ریز نمرات

▪︎مدارک اثبات تمکن مالی و گواهی بانکی

▪︎مدرک زبان معتبر آیلتس، تافل و..

▪︎عکس پاسپورتی جدید از دانشجو

▪︎پاسپورت یا گذرنامه دارای اعتبار حداقل تا ۶ ماه به همراه پاسپورت‌های قدیمی و قبلی

▪︎تکمیل فرم درخواست ویزا و ارائه فرم چاپ l-20 ▪︎رسید پرداخت کارمزد SEVIS

▪︎فرم DS-7002 و تکمیل آن برای ویزای J-1 کارآموزی

▪︎رسید پرداخت و تاییدیه هزینه MRV

▪︎تاییدیه برنامه ‌DS-160 با شماره شناسه و بارکد

▪︎کپی نامه مصاحبه ویزا

مدارک خواسته شده باید ترجمه و مهر شده به سفارت تحویل داده شود.

 مراحل دریافت ویزای تحصیلی f1

برای داشتن این ویزا لازم است بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه آمریکا در سامانه مربوط به ویزای تحصیلی آمریکا ثبت نام کرده و تمامی اطلاعات خود را به ثبت رسانده و وارد کنید در انتها برای اخذ ویزا به سفارت رفته و مصاحبه شوید.

▪︎برنامه SEVP که به جهت ساماندهی دانشجویان و مهاجرین به آمریکا طراحی شده است دانشگاهی را که شما انتخاب کرده و از آن پذیرش گرفته‌اید باید تایید کند.

▪︎بعد از ثبت نام در این برنامه و سامانه آن باید فرم مربوطه به سامانه SEVIS را تکمیل کرده و هزینه کارمزد آن را پرداخت نمایید. با پرداخت این هزینه به مدت یک سال اعتبار برای این فرم منظور شده و می‌توانید آن را به سفارت تحویل دهید.

▪︎منظور از فرم l-20 که باید به سفارت ارائه دهید همان پذیرشی است که دانشگاه به شما ارائه داده و برایتان توسط دانشگاه ارسال شده است.

▪︎قدم بعدی تکمیل فرم DS-160 است. این فرم به همراه پرداخت هزینه زمان مصاحبه و وقت سفارت را تعیین خواهد کرد.

▪︎در انتها با انجام مصاحبه و ارائه کامل مدارک به سفارت رفته و پس از طی کردن مراحل احراز هویت و انگشت نگاری نتیجه درخواست ویزا را از طریق ایمیل به شما اطلاع خواهند داد.

چگونگی مصاحبه اخذ ویزای تحصیلی f1

همانطور که می‌دانید آمریکا در کشور ما سفارت ندارد و باید به سفارت کشورهای نزدیک نظیر ترکیه، ارمنستان و… مراجعه کنید. جهت انجام مصاحبه هر سفارت زمان مناسب خود را اعلام می‌کند. گرفتن وقت قبلی از سفارت به وسیله تماس تلفنی و یا نوبت اینترنتی ممکن خواهد بود با تعیین وقت قبلی از سوی کنسولگری و پرداخت هزینه MRV و یادداشت کردن شماره پرداخت می‌توانید برای انجام مصاحبه به کشورهای اطراف سفر کنید. معمولا مصاحبه درخواست ویزا از سفارت‌ها به یک شکل انجام می‌گیرد به طور کلی سوالاتی که از متقاضی پرسیده می‌شود به هدف زیر است :

▪︎بررسی مهارت زبانی و میزان تسلط شما به زبان انگلیسی

▪︎بررسی میزان تمکن مالی و دارایی‌های داوطلب

▪︎توضیح و هدف داوطلب جهت مهاجرت به آمریکا

▪︎سابقه سفر به آمریکا در گذشته

▪︎اطلاع از رشته تحصیلی و نمرات سابق

▪︎اطلاع از محل دانشگاه و محل اقامت

▪︎اطلاع از برنامه کاری یا درسی داوطلب برای آینده پس از اتمام تحصیلات

نکته مهم اینکه باید به موقع برای انجام مصاحبه در سفارت حضور داشته باشید عدم حضور به موقع به منزله توقف یا حتی رد درخواست ویزا می‌باشد صدور ویزای تحصیلی آمریکا تا چند هفته یا چند ماه طول می‌کشد و البته به شلوغی سفارت هم بستگی دارد پس چه بهتر که زودتر جهت انجام پروسه اخذ ویزا پس از پذیرش دانشگاه اقدام نمایید.

 

هزینه‌های لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی f1

جز به جز هزینه‌ها در مسیر اخذ ویزا عبارتند از

▪︎هزینه سفر به کشورهای نزدیک برای رفتن به سفارت و خرید بلیط هواپیما

▪︎هزینه کارمزد فرم DS-160 به مبلغ ۱۶۰ دلار

▪︎هزینه کارمزد SEVIS به مبلغ تقریبی ۳۵۰ دلار

▪︎هزینه‌های مربوط به درخواست ویزا MRV که در سایت سفارت یا کنسولگری کشور مورد نظر یافت می‌شود

▪︎هزینه‌های پرداختی به سفارت که می‌تواند به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی پرداخت شود و رسیدهای لازم را دریافت کنید.

 مدت زمان صدور ویزا f1

همانطور که گفتیم نمی‌توان زمان مشخصی را برای دریافت ویزا از سوی سفارت تعیین کرد یعنی بستگی به سفارتی که در آن اقدام کرده‌اید و شلوغی کاری آن دارد گاهی ۲ تا ۶ ماه طول می‌کشد توصیه می‌کنیم بعد از گرفتن پذیرش دانشگاه سریعا جهت اخذ ویزا اقدام کنید تا بدون استرس به شروع سال تحصیلی خود برسید نکته مهم اینکه با داشتن ویزا تنها تا یک ماه قبل از شروع دوره تحصیلی می‌توانید به آمریکا سفر یا مهاجرت کنید و زودتر ممکن نخواهد بود.

 تفاوت ویزای تحصیلی f1 و f2

ویزای f1 از محبوب‌ترین و ساده‌ترین روش‌های اخذ ویزای تحصیلی آمریکا می‌باشد به همین دلیل تقاضا برای داشتن این ویزا بسیار بالا رفته است در این قسمت از مقاله تفاوت ویزای تحصیلی f1 و f2 را بررسی میکنیم.

ویزای تحصیلی f1 به کسانی که قصد تحصیل در مدارس، کالج‌ها، دانشگاه‌ها، دبیرستان و هنرستان و یا موسسات آموزش زبان را دارند داده می‌شود که می‌خواهند به صورت تمام وقت تحصیل کرده و مدرک دریافت کنند.

در مقابل ویزای f2 به همراهان متقاضی داده می‌شود یعنی در صورتی که ویزای تحصیلی f1 برایتان صادر شد می‌توانید با ارائه مدارک خواسته شده از سوی سفارت برای همراهان خود نظیر والدین، همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال متقاضی تحصیل در آمریکا اقدام نمایید. مدت اعتبار ویزای همراه به اعتبار و مدت ویزای تحصیلی بستگی دارد یعنی با اتمام اعتبار ویزای f1 دانشجو یا محصل ویزای f2 هم به خودی خود باطل می‌شود .از مدارک مهم برای درخواست ویزای همراه تمکن مالی مناسب و مدارک شناسایی مبنی بر اثبات رابطه همراه با داوطلب می‌باشد.

نکته دیگر اینکه همراهان در کشور آمریکا حق تحصیل دارند اما برای کار کردن باید مجوز و ویزای کاری به طور جداگانه دریافت کنند.

در صورتی که فرزندان دانشجو در آمریکا از سن قانونی ۲۱ سال گذر کرده و بزرگتر شوند ویزای آنها باطل خواهد شد بهتر است برای اینکه همراهان بتوانند در آمریکا بمانند در طول مدت اقامت موقت خود ویزای آنها را به ویزای کاری ،تحصیلی یا سرمایه‌گذاری تبدیل کنید. پروسه درخواست و اخذ ویزای f2 همانند ویزای تحصیلیf1 می‌باشد.

سخن آخر

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای تحصیلی f1 و f2 آمریکا و مراحل دریافت آن پیشنهاد می شود مراحل اخذ آن را به افراد مجرب و کاربلد سپرده و از آنها کمک بخواهید. مشاورین ما در تیم اپلای یونیورس برای اپلای آمریکا در خدمت شما هستند.

مقطع

رشته

دانشگاه

هیچ داده‌ای یافت نشد

مطالب مرتبط

امریکا

بورسیه تحصیلی آمریکا

بورسیه تحصیلی آمریکا بورسیه تحصیلی آمریکا فرصتی برای دانشجویان بین‌المللی است تا با دریافت کمک‌های مالی، در دانشگاه‌های برجسته این کشور تحصیل کنند و هزینه‌های

ادامه مطلب »
امریکا

تحصیل تخصص پزشکی در آمریکا

پزشکی رشته‌ و دانشی کاربردی در جهت ارتقای سلامت انسان‌ها و تشخیص، درمان یا پیشگیری بیماری‌ها می‌باشد تحصیل در این رشته پردرآمد و پرطرفدار در

ادامه مطلب »
امریکا

تحصیل دکتری در آمریکا

آمریکا از پیشرفته‌ترین و در عین حال بهترین دانشگاه‌ها را در خود جای داده است به طوری که افراد مهم در جهان مدارک تحصیلی خود

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

تماس و مشاوره رایگان