مقالات کشورهای مختلف

رشته های تحصیلی گران در ترکیه

از آن جایی که امروزه مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه افزایش پیدا کرده است، افراد زیادی هستند که به دنبال مهاجرت از طریق رشته های تحصیلی گران در ترکیه می باشند. اگر شما نیز از جمله دانشجویانی هستید که به دنبال مهاجرت تحصیلی از طریق رشته های تحصیلی گران در ترکیه هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و این رشته ها را بشناسید که در نهایت مهاجرتی آسان و لذت بخش به ترکیه، این کشور توریستی و جذاب را داشته باشید.

شما می توانید از طریق رشته های پیشنهادی ما راه خود را سریعتر شناسایی کنید و سایر اقدامات را برای مهاجرت به ترکیه انجام دهید. از آن جایی که کشور ترکیه بیش از ۱۰۰ دانشگاه و مراکز آموزشی دارد و در دانشگاه های خود بیش از ۱۵ هزار رشته مختلف را تدریس می کند، کار شما آسان تر می شود. البته بهتر است قبل از اینکه اقدامات لازم را جهت مهاجرت تحصیلی انجام دهید به چندی از این سوالات پاسخ دهید:

  • هدف شما از انتخاب رشته های تحصیلی گران در ترکیه، دریافت بالاترین ویزا تحصیلی است؟
  • هدف شما از انتخاب رشته های تحصیلی گران در ترکیه بازار کار است؟
  • هدف شما از انتخاب رشته های تحصیلی گران در ترکیه شغلی پردرآمد است؟
  • آیا به طور کلی علاقه ای به رشته های گران دارید؟

لازم به ذکر است که بگوییم شما برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به ترکیه می توانید با مشاوران موسسه ما تماس بگیرید و اطلاعاتی کامل در خصوص تمام زوایای مهاجرت تحصیلی دریافت کنید.

دانشگاه های گران در ترکیه

بهتر است قبل از معرفی رشته های تحصیلی گران در ترکیه به معرفی دانشگاه های معتبر و گران این کشور بپردازیم و این دانشگاه ها را به شما عزیزان نیز معرفی کنیم.

اگر شما نیز از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه هستید بهتر است تا لیست این دانشگاه ها را به خاطر بسپارید:

  1. دانشگاه کادیر حاص
  2. دانشگاه کوچ
  3. دانشگاه بیلکنت
  4. دانشگاه سابانجی
  5. دانشگاه یدی تپه
  6. دانشگاه آیدین
  7. دانشگاه اسکودار
  8. دانشگاه اوزیین
  9. دانشگاه آبانت ایزت بایسال
  10. دانشگاه آسیبادم
  11. دانشگاه کمبریجز
  12. دانشگاه مدی پل
  13. دانشگاه آتیلیم
  14. دانشگاه آلتین باش
  15. دانشگاه دوگوس
  16. دانشگاه باشکنت
  17. دانشگاه بهجصیر
  18. دانشگاه اوکان
  19. دانشگاه بیلگی
  20. دانشگاه بازرگانی
  21. دانشگاه نیشانتاشی
  22. دانشگاه پیری ریس

شما به عنوان متقاضی مهاجرت تحصیلی باید برای گرفتن ویزای تحصیلی پذیرش نامه دانشگاه های ترکیه را به سفارت ترکیه ارائه دهید. همچنین شما باید به همراه این مدارک، گواهی سلامت پزشکی خود، مدارک هویتی، پاسپورت و گواهی تمکن مالی را نیز ارائه دهید.

 

رشته های دندان پزشکی

یکی از رشته های تحصیلی گران در ترکیه، رشته های  دندان پزشکی می باشند که اگر قصد تحصیل در این رشته را دارید باید بدانید که شرایط قبولی و ثبت نام این رشته در برخی از دانشگاه های ترکیه سخت و رقابتی می باشد. شما برای ثبت نام در این دانشگاه ها باید رزومه ای قوی و البته شرایط مالی عالی داشته باشید. در واقع شما برای تحصیل در این رشته ی گران باید از نمره بالای زبان، شرایط مالی عالی برخوردار باشید تا از پس پرداخت هزینه های بالای این رشته ی گران بربیاید.

همچنین شما باید مدرک کارشناسی نیز داشته باشید. چرا که با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نمی توانید در دانشگاه های گران ترکیه ثبت نام کنید. البته ممکن است بسیاری از دانشگاه ها نیز در این کشور وجود داشته باشند که شرایط راحت تری را برای دانشجویان خارجی خود فراهم کرده باشند ولی  باز هم در این شرایط  شما باید از نمرات بالایی برخوردار باشید.

به طور حتم شما نیز می دانید که قبل از ورود به دانشگاه، دوره ای یکساله جهت آماده سازی تحصیلی برای دانشجویان غیر بومی در نظر گرفته می شود که باعث تقویت دانشجو در دروس پایه همچون زیست شناسی، علوم انسانی و اجتماعی می شود. شما به عنوان دانشجوی دندان پزشکی پس از اتمام این دوره، باید دوره های پیراپزشکی را نیز بگذرانید که بتوانید مهارت های اولیه دندان پزشکی را یاد بگیرید. پس از این دوره نیز شما به عنوان دانشجو وارد دوره کارآموزی می شوید و پس از آن نیز وارد دوره رزیدنتی خواهید شد.

 

رشته های هنر و تاریخ

رشته های هنری و تاریخ که از آینده شغلی خوبی برخوردار هستند یکی از رشته های تحصیلی گران در ترکیه محسوب می شوند که از متقاضیان زیادی نیز برخوردار هستند.

رشته های هنری که از جمله رشته های پردرآمد در ترکیه می باشند، برای اینکه بتوانید در مقطع کارشناسی رشته تاریخ و هنر شرکت کنید باید مدرک دیپلم خود را داشته باشید و نمره قبولی را نیز در تمام درس های پایه این رشته کسب کنید. شما می توانید در دانشگاه های فوق العاده ای که در ترکیه وجود دارند شرکت کنید و در این رشته به تحصیل بپردازید.

 

رشته نرم افزار

رشته نرم افزار نیز از جمله رشته های تحصیلی گران در ترکیه می باشد که از طرفداران بسیار زیادی نیز برخوردار است. افرادی که متقاضی این رشته هستند باید در حوزه الکترونیک، برق، علوم کامپیوتری، مهندسی نرم افزار و سیستم های اطلاعاتی فعال باشند و اطلاعات بروزی از این حوزه ها کسب کنند. حوزه های تخصصی رشته نرم افزار به شرح زیر می باشند:

  1. کدگذاری
  2. رمز نگاری
  3. دید کامپیوتری
  4. مفسر ها
  5. علوم محاسباتی
  6. سیستم تعبیه شده
  7. پردازش سیگنال

همانطور که قطعا می دانید تمامی دانشگاه های ترکیه، دانشکده ای مختص رشته کامپیوتر و نرم افزار دارند.

در بعضی از دانشگاه های ترکیه نیز از رشته نرم افزار و کامپیوتر به عنوان یک رشته تخصصی الکترونیک استفاده می کنند. برای همین در برخی از دانشگاه های این کشور، دپارتمان دانشکده نرم افزار و  کامپیوتر را به نام ECE نامگذاری کرده اند. بهتر است بدانید که در برخی از مشاغل رشته نرم افزار داشتن تحصیلات تکمیلی ضروری می باشد. دانشگاه های مختلفی در ترکیه وجود دارند که می توانید مدارک خود را جهت پذیرش به آن ها ارسال نمایید.

شما برای ورود به دانشگاه های معتبر ترکیه نیاز دارید به مدارک دیپلم و نمرات بالا در دروس پایه رشته نرم افزار. لازم به ذکر است که بدانید ورود به این دانشگاه ها آن هم توسط رشته های تحصیلی گران در ترکیه بسیار سخت بوده و افراد زیادی وجود دارند که با یکدیگر رقابت می کنند. پس اگر شما نیز از دانشجویانی هستید که نمرات بالایی در درس های خود دارید و یا دارای رزومه ی قوی هستید، باید مدارک خود را به  دانشگاه های مطرحی که نام بردیم ارسال نمایید.

 

رشته حقوق

رشته حقوق از جمله رشته های پرمتقاضی در کشور ترکیه می باشد که امروزه مهاجران زیادی را نیز به خود جذب کرده است‌. این رشته از آن جایی که آینده شغلی مناسبی دارد باعث شده است تا افراد زیادی جذب این رشته شوند. رشته حقوق یکی دیگر از رشته های تحصیلی گران در ترکیه محسوب می شوند که در بسیاری از دانشگاه های معتبر نیز  تدریس می شود.

از آنجایی که ترکیه از لحاظ موقعیت جغرافیایی و فرهنگی بسیار به ایران شباهت دارد، موجب شده است که مهاجران زیادی به این کشور به قصد تحصیل در رشته حقوق مهاجرت کنند. البته لازم به ذکر است که بگوییم ترکیه از لحاظ علمی نیز از دانشگاه های معتبر و سطح بالایی برخوردار است که خود این امر باعث جذب دانشجو از سراسر جهان شده است.

 

نکاتی برای مهاجران تحصیلی به رشته های گران

شما به عنوان دانشجویی که مهاجرت تحصیلی را به رشته های گران انتخاب کرده اید باید نکات مهمی را در مورد مهاجرت تحصیلی بدانید و به آن ها توجه کافی داشته باشید. شما ابتدا باید بدانید که به چه رشته و شغلی علاقه دارید تا به صورت تخصصی در آن رشته مشغول به تحصیل شوید. شما باید این را مشخص کنید که دوست دارید پایه ثابت حقوق شما چه مقدار باشد و با چه مقدار پول می توانید پس انداز نیز داشته باشید.

همچنین شما باید مشخص کنید که بازار کار رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارید، پر رونق است یا خیر؟ شغل آینده شما بازار کاری در محل زندگی شما دارد یا خیر؟

شما باید بدانید که هزینه های تحصیل و زندگی در کشوری خارجی مثل ترکیه، برای شما به عنوان یک دانشجو سنگین است و خیلی از افراد از پس این هزینه های بالا بر نمی آیند. همانطور که در بخش های قبل نیز گفتیم، شما برای ورود به  دانشگاه های معتبر و البته گران باید نمرات عالی در درس ها دریافت کنید و وضعیت مالی خوبی نیز برای پرداخت هزینه ها داشته باشید.

اگر شما نیز دانشجویی هستید که به طور جدی قصد مهاجرت تحصیلی را از طریق رشته های تحصیلی گران در ترکیه را دارید، اما مانند همه افراد سردرگم و کلافه اید و نمی دانید که باید از کجا شروع کنید یا چه رشته ای را انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تا با شماره تماس هایی که در این صفحه درج کرده ایم تماس بگیرید.

تیم ما مسئول پشتیبانی و پاسخدهی به نیاز های شما دانشجویان عزیز است و به صورت شبانه روزی و آنلاین آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند. برای این کار فقط کافی است تا با شماره های درج شده در این صفحه تماس بگیرید و به کارشناسان ما متصل شوید.

مقطع

رشته

دانشگاه

هیچ داده‌ای یافت نشد

مطالب مرتبط

نروژ

تحصیل دندانپزشکی در نروژ

تحصیل دندان پزشکی در نروژ یکی از گزینه‌های ممتاز برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال آموزش باکیفیت و فرصت‌های شغلی خوب هستند. تحصیل در

ادامه مطلب »
شرایط تحصیل در نروژ
نروژ

شرایط تحصیل در نروژ

شرایط تحصیل در نروژ آنقدر فوق العاده است که می‌تواند یک فرصت بسیار ارزشمند و مفید برای دانشجویان بین‌المللی باشد. برای ادامه تحصیل در کشور

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

تماس و مشاوره رایگان