مقالات کشورهای مختلف

تحصیل در نیوزلند /مهاجرت تحصیلی به نیوزلند

نیوزیلند یا زِلاندِنو که به عامیانه نیوزلند نامیده می‌شود کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است نیوزلند کشوری سراسر جزیره است به عبارتی از یک جزیره بزرگ و تعداد جزایر کوچک به وجود آمده است. پایتخت کشور نیوزلند شهر ولینگتون بوده و شهرهای آوکلند،کرایست چرچ،هامیلتون،دنیدن،نلسون و … از جمله شهرهای مهم نیوزلند به حساب می‌آیند واحد پول این کشور دلار نیوزلند و زبان بیشتر مردمان انگلیسی و نیوزلندی می‌باشد. کیفیت بالای آموزشی و سیستم دانشگاهی نیوزلند در کنار زیبایی و جذابیت این کشور باعث می‌شود تا تحصیل در نیوزلند مقصد و گزینه قابل توجهی جهت مهاجرت تحصیلی باشد.

 شرایط تحصیل در نیوزلند

جهت پذیرش از دانشگاه‌های کشور نیوزلند باید دانشگاهی را انتخاب کرده و درخواست خود را ارسال کنید مدارکی که برای گرفتن پذیرش نیاز دارید به مقطع تحصیلی و قوانین هر دانشگاه بستگی دارد اما مدارکی که به طور کلی نیاز است عبارتند از

  • ▪︎ پاسپورت دارای اعتبار
  • ▪︎ آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ▪︎ مدرک زبان انگلیسی معتبر آیلتس ۶ به بالا و یا تافل معادل آن
  • ▪︎ انگیزه نامه و توضیح هدف از تحصیل در نیوزلند
  • ▪︎ توصیه نامه از اساتید
  • ▪︎ رزومه تحصیلی یا علمی
  • ▪︎ گواهی بانکی یا اثبات تمکن مالی

کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور معمولاً ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد سیستم آموزشی کشور نیوزلند بر اساس سیستم بریتانیا ساختاربندی شده است دانشجویان با ۳ سال تحصیل مدرک کارشناسی Bachelor و بعد از ۴ سال مدرک کارشناسی Honours می‌گیرند.

تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی می‌باشد و با مدرک زبان آیلتس ۶ ممکن خواهد بود شهریه‌های دانشگاه برای مقطع کارشناسی در نیوزلند ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار نیوزلند می‌باشد که این مبلغ برای رشته‌های پزشکی بیشتر خواهد بود نکته مهم اینکه دانشجویان کارشناسی رشته‌های پزشکی باید در آزمون UCAT نمره قبولی را کسب کرده تا بتواند پذیرش بگیرند.

کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها و کالج‌های کشور نیوزلند کوتاه‌تر است و می‌توانید کمتر از دو سال مدرک خود را دریافت کنید که با توجه به نمرات و رتبه تحصیلی خود گاهی یک ساله هم به اتمام می‌رسد مدرک زبان لازم برای این مقطع آیلتس ۶ و نیم است هزینه‌ها و شهریه‌های این دوره حدود ۲۵ تا ۳۵ دلار نیوزلند پیش بینی می‌شود که با توجه به رشته تحصیلی می‌تواند کمتر یا بیشتر شود از فوریه تا ماه نوامبر شروع سال تحصیلی جهت تحصیل در مقطع ارشد نیوزلند است؛ به عبارتی جهت ثبت نام باید قبل از ۳۱ اکتبر سال قبل وارد عمل شوید تا برای ترم اول پذیرش بگیرید برای ترم دوم قبل از ۳۰ آپریل باید درخواست خود را به ثبت برسانید.

دکتری

تحصیل دکتری در کشور جذاب و دیدنی نیوزلند بین ۳ تا ۴ سال به طول می‌انجامد شهریه‌های دانشگاه دکتری بین ۶ تا ۹ هزار دلار نیوزلند تخمین زده می‌شود مدرک زبان خواسته شده جهت تحصیل دکتری در نیوزلند آیلتس ۷ است همچنین داشتن سوپروایزر یا استاد راهنما در کنار رزومه قوی با نمرات بالا شانس پذیرش در مقطع دکتری را در دانشگاه‌های نیوزلند افزایش می‌دهد شروع سال تحصیلی دکتری در نیوزلند از فوریه تا ماه نوامبر می‌باشد.

بورسیه جهت تحصیل در نیوزلند

به طور کلی تحصیل در این کشور رایگان نیست پس با بهره گرفتن از بورسیه‌های تحصیلی که در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار گرفته است می‌توانید هزینه‌های تحصیلی و زندگی خود را در این کشور تا حد زیادی کاهش دهید با داشتن سابقه تحصیلی و علمی به همراه نمرات و معدل بالا و نمره زبان خوب شانس دریافت بورسیه را خواهید داشت. اکثراً بورسیه‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری ارائه می‌شود به طوری که در طول دوران تحصیل دکتری در صورتی که استاد راهنما تایید کند و مدارک لازم را ارائه دهد شانس قطعی اخذ بورسیه را دارید. برخی بورسیه‌های معروف دولتی و دانشگاهی نیوزلند عبارتند از بورسیه دانشگاه‌های کانتربری، آوکلند، ویکتوریا ولینگتون، اوتاگو و دانشگاه وایکاتو اشاره کرد .همچنین بورسیه‌های تحقیقاتی و دولتی جهت تحصیل مقطع  دکتری تا حد زیادی جهت تکمیل هزینه‌های زندگی و تحصیلی ارائه می‌گردد.

 برترین دانشگاه‌ها در نیوزلند

کشور نیوزلند در حدود ۸ دانشگاه دارد که در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان دیده می‌شوند.

  • دانشگاه آوکلند University of Auckland
  • دانشگاه اوتاگو University of Otago
  • دانشگاه تکنولوژی آوکلند Auckland of Technology
  • دانشگاه کانتربری University of Canterbury
  • دانشگاه وایکاتو University of Waikato
  • دانشگاه ویکتوریای ولینگتون Victoria University of Wellington
  • دانشگاه لینکولن کانتربری Lincoln University Canterbury
  • دانشگاه مَسی Massey University

 

اخذ ویزای تحصیلی در نیوزلند

بعد از اینکه پذیرش و تاییدیه از دانشگاه نیوزلندی دریافت کردید باید نسبت به اخذ ویزا اقدام کنید همانند بسیاری کشورهای دیگر در صورتی که بیش از سه ماه در کشوری نیاز به اقامت داشته باشید باید ویزا تهیه نمایید ویزای تحصیلی برگه ی ورود شما به نیوزلند جهت ادامه تحصیل است برای این منظور باید به سفارت نیوزلند مراجعه کرده و مدارک زیر را ارائه دهید یادتان باشد مدارک خواسته شده باید به زبان رسمی انگلیسی یا نیوزلندی ترجمه شده و کپی و اصل آنها تحویل داده شود

  • ▪︎نامه تاییدیه پذیرش از دانشگاه
  • ▪︎ پاسپورت معتبر
  • ▪︎ تمکن مالی
  • ▪︎ مدارک هویتی و تحصیلی لازم
  • ▪︎ پرداخت هزینه‌های لازم و گواهی پرداخت شهریه دانشگاه

 هزینه تحصیل در نیوزلند

شهریه دانشگاه‌ها به مقطع و رشته تحصیلی هر فرد و اینکه دانشگاه خصوصی یا دولتی پذیرش شما را انجام داده باشد بستگی دارد به طور میانگین شهریه مقاطع کارشناسی تا ۳۰ هزار دلار ،کارشناسی ارشد تا ۳۵ هزار دلار و دکتری تا ۱۰ هزار دلار نیوزلند می‌باشد که به نسبت دیگر کشورها بسیار مقرون به صرفه است. نکته دیگر اینکه تحصیل در رشته MBA در نیوزلند ممکن است تا ۵۰ هزار دلار نیز برسد.

 هزینه زندگی

زندگی در کشوری همچون نیوزلند مقرون به صرفه است و برای هر فرد بنا به سبک زندگی وی متغیر می‌باشد به طور کلی هزینه‌های یک دانشجوی در حال تحصیل در نیوزلند با توجه به هزینه‌های اجاره خانه و مایحتاج لازم یک زندگی تا ماهی ۱۰۰۰ دلار به بالا برای یک زندگی متوسط و معمولی لازم و ضروری است که این مبالغ می‌تواند با داشتن خوابگاه‌های دانشجویی و استفاده از سلف دانشگاه بسیار کمتر شود.

 کار حین و پس از تحصیل در نیوزلند

کار کردن دانشجویان در طول دوران تحصیل به راحتی امکانپذیر نیست و برای داشتن مجوز کار حتماً باید چند ترم از تحصیل شما گذشته و نمرات خود را ارائه دهید تا از طریق سازمان‌های حمایتی یا سایت‌های جستجوی کار

برایتان کارهای مورد نظر به صورت پاره وقت پیدا شود برای تمدید مجوز کار باید دوباره نمرات شما رویت شده تا مشخص شود کار کردن خللی در تحصیلات شما ایجاد نکرده باشد در ضمن زیاد نباید روی هزینه‌ها حساب کنید چون تقریباً یک سوم دستمزد خود را باید به مالیات اختصاص بدهید اما با این حال با کار کردن مقداری از هزینه‌های تحصیلی شما تامین و تجربه و رزومه خود را برای آینده تقویت خواهید کرد حداقل دستمزد در نیوزلند ۲۰ دلار نیوزلند می‌باشد.

اقامت

بعد از تمام شدن دوران تحصیلی هر دانشجو می‌تواند برای ماندن و کسب اقامت ویزای تحصیلی خود را با یافتن شغل به ویزای کاری تبدیل کرده و تا ۳ سال این ویزا را داشته باشد .با کسب درآمد و پرداخت مالیات برای اخذ اقامت و سپس بعد از ۵ سال شهروندی نیوزلند را درخواست کند.

 اخذ ویزای همراه

داشتن ویزای همراه برای دانشجو حق طبیعی هر فرد است که در نیوزلند هم می‌توانید با ارائه مدارک لازم به سفارت آن را دریافت کنید همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می‌توانند به اندازه و تاریخ ویزای تحصیلی دانشجو به صورت اقامتی یا بازدیدی ویزا شوند. همراهان دانشجو  می‌توانند از امکان کار و تحصیل بهره‌مند شوند.

شرط اصلی اخد ویزای همراه در نیوزلند اثبات تمکن مالی و محل اقامت برای همراهان می باشد.

 مزایا و معایب تحصیل در نیوزلند

  • ▪︎ امکان استفاده از آموزش‌های پیشرفته
  • ▪︎ امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • ▪︎ زیبایی‌های خیره کننده و مناظر بکر
  • ▪︎ آب و هوای معتدل و مطلوب
  • ▪︎ رفاه و امنیت و آزادی مذهب
  • ▪︎ آرامش و خلوت بودن این کشور از مزایای تحصیل و زندگی در کشور نیوزلند است .
  • ▪︎ فرصت‌های کاری محدود
  • ▪︎ مالیات‌های سنگین
  • ▪︎ هزینه‌های اجاره مسکن بالا
  • ▪︎ وجود زیاد حشرات مزاحم مثل پشه
  • ▪︎ گرمای سوزان و نگرانی برای سلامت پوست

بخشی از معایب زندگی در نیوزلند است.

 

سخن آخر

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در کشورهای اروپایی و تحصیل در نیوزلند همچنین شرایط اخذ پذیرش از دانشگاههای نیوزلند با مشاورین ما بصورت رایگان در تماس باشید .

مقطع

رشته

دانشگاه

کارشناسی مهندسی سازه دانشگاه کانتربری نیوزلند
مقطع : کارشناسی
کشور : نیوزلند
مدت دوره : 4سال
دانشگاه : کانتربری
مهلت ثبت نام : 2025-08-31
شهریه : 20650پوند سالانه
کارشناسی مهندسی برق دانشگاه اوکلند نیوزلند
مقطع : کارشناسی
کشور : نیوزلند
مدت دوره : 3سال
دانشگاه : اوکلند
مهلت ثبت نام : 2024-12-31
شهریه : 21681پوند سالانه
کارشناسی روانشناسی دانشگاه اوتاگو نیوزلند
مقطع : کارشناسی
کشور : نیوزلند
مدت دوره : 4سال
دانشگاه : اوتاگو
مهلت ثبت نام : 2024-12-31
شهریه : 18747پوند سالانه
کارشناسی فلسفه دانشگاه اوکلند نیوزلند
مقطع : کارشناسی
کشور : نیوزلند
مدت دوره : 3سال
دانشگاه : اوکلند
مهلت ثبت نام : 2024-12-31
شهریه : 17307پوند سالانه
کارشناسی پرستاری دانشگاه اوکلند نیوزلند
مقطع : کارشناسی
کشور : نیوزلند
مدت دوره : 3سال
دانشگاه : اوکلند
مهلت ثبت نام : 2024-12-31
شهریه : 18432پوند سالانه
کارشناسی ریاضیات دانشگاه اوکلند نیوزلند
مقطع : کارشناسی
کشور : نیوزلند
مدت دوره : 3سال
دانشگاه : اوکلند
مهلت ثبت نام : 2024-12-31
شهریه : 17307پوند سالانه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هفت =

تماس و مشاوره رایگان